Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

123

Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

emil_mihhailov
Mina ei ole kunagi kasutanud erivahendeid arvuti kasutamisel, kuid üks sõpradest kasutab ekraanilugejat(screen reader) igapäevaseid.

Kas olete kunagi erivahendeid kasutanud? Milliseid? Milline oli kasutuskogemus?

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

grete
Ma ei ole erivahendeid kasutanud, võibolla ainult ss kui mõne teksti juured saab panna valiku mis loeb teksti ise ette, see vist põhimõtteliselt on ka screen reader niiöelda. Kui ise oled väga väsind siis see on mugav lahendus, aga selle häälega peab ka harjuma, sest on üpriski robotlik ja võib alguses häiriv olla. Screen reader on muidugi asendamatu abivahend vaegnägijatele ja pimedatele.
aug

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

aug
Ka mina olen vahel text-to-speech tehnoloogiat kasutanud, kui ma väga kurnatud olen olnud, kuid samas mingi huvitava artikli leidnud. Mingit muud abivahendit pole olnud vaja. Üks tuttav on aga värvipime ja tema kasutab Windowsis värve ja kontraste muutvaid filtreid.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

k2tlinr
olen kasutanud samuti text to speech funktsiooni kui näiteks kaua olen arvuti või telefoni taga olnud kuid teksti siiski lugeda sooviksin.

telefonides on olemas võimalus süsteemi teksti suurust muuta, ma küll ise ei kasuta seda, kuid vanainimestele ja mitte lähedale nägijatele on see kindlasti kasuks, et näeks mis telefonis kirjas on ka ilma prillideta. Olen tähele pannud, et seda võimalust kasutavad pea kõik vanurid.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

Vizamo
Ma ei nimetaks seda "erivahenditeks", kuid ma kasutan teksti mugavamaks nägemiseks või lugemiseks väga sageli skaleerimist. Mitte väga hea nägemisega inimesele on see ülimalt abiks, eriti juhtudel, kui sait jubedaks ei muutu skaleerimise pärast.
Lisaks lugesin mitu korda veebist üsna suuri tekste (kuigi tegelikult armastan ma rohkem raamatuversioone) ja kasutasin saidil olevaid tekstiseadeid (need võimaldavad teil muuta fonte, värve, märkide vahelist kaugust ja suurust). Samal ajal reguleerisin monitori heledust ja värviedastust ning sain lugemiseks üsna mugavad sätted (aga raamatud on ikka paremad).

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

markusmartin
Nii nagu juba paljud on välja toonud, olen ka mina aeg-ajalt kasutanud teksti ette lugevaid liideseid. Paaril korral (olles liiga laisk, et mõnda pikemat teksti lugeda) olen teksti isegi Google'i tõlkesse kopeerinud ja selle hääleväljundit kasutanud, kui lehel endal text-to-speech funktsioon puudub :D (Kahjuks ei saa sinna korraga kuigi pikka teksti kopeerida ja pidevalt uue tekstilõigu lisamise tõttu ei anna see just erilist võitu...)
Lisaks olen mõnelgi korral olnud sunnitud kasutama arvutit ilma klaviatuurita - sellistel hetkedel on ekraani peale kuvatav klaviatuur (mida hiire abil kasutada) marjaks ära kulunud.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

Ronald-Reigor
Teoreetiliselt võib lugeda touchscreeni ka erivahendiks, sest see koondab mitmed erinevad võimalused ühte kohta, niiet justkui olen kasutanud, aga kui seda mitte arvestada, siis pole teistsugustega väga palju kokkupuudet olnud. Samas, minu gümnaasiumiaegne sõber kasutas kõnesüntesaatorit kirjandusetunni kohustusliku kirjandi lugemiseks. Kuna ta ei viitsinud ise raamatukogust raamatut võtta ja seda lugeda ning ei leidnud ka netist audioraamatut, siis ta kasutas sellist lahendust, et miski loeks talle selle raamatu ette samal ajal, kui ta ise mängis CS'i.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

KaisaLiiv
Ma olen igasuguse lepingute puhul väga palju dokumente skänninud ja need siis tekstidokumentideks konverteerinud. Väga mugav lahendus. Eks ikka peab tiba lugema ja korrigeerima - mingid vead tulevad endiselt sisse. Skännitud dokumendi kvaliteet peab ka üsna hea olema - muidu pole mõtet.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

joosepmannik
Olen kasutanud tiimipõhistes arvutimängudes värvipimedatele mõeldud graafikaseadet, kuna nii muutuvad tiimi värvid kergemini eristatavateks.
Samuti on brauserilaiendus Easyview Reader, mis muudab viib lehe kergemini loetavamasse vormingusse. Nt kui tekst on lehel terve ekraani laiusel, on seda ebamugav lugeda. See laiendus kitsendab laiust, seega on mugavam lugeda.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

mijoge
Mina ei ole kunagi ühtegi erivahendit reaalselt kasutanud.
Olen küll paari ekraanilugejat testinud, ning high-contrasti seadeid muutes sai juba ammu-ammu windowsil dark-mode teha (), kuid mulle isiklikult tundub, et enamus abivahendeid ongi ikkagi mõeldud sihtotstarbeliseks kasutamiseks ning hea nägemis-/kuulmisvõimega inimestel on nende kasutamine pigem keeruline.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

chrisloog
Nagu paljud teised, siis ka mina olen kasutanud text-to-speech funktsiooni eriti peale seda kui vahetasin Windowsilt MacBooki peale. MacBookiga saad valida mingi teksti ning kahe klikiga on voimalik seda kuulama hakata. Pole kindel, kas loeb päris erivahendina, kuid kasutan programmi, mis olenevalt kellaajast muudab natukene arvutiekraanil olevaid värve, et silmi vähem kurnaks.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

triinuv
Mina gümnaasiumi ajal kasutasin screen readerit opiqu ajalooliste tekstide lugemiseks. Seda pigem oma laiskusest. See vajab ilmselt veel veidi arendamist, kuna numbrid ja aastaarvud olid valedes käänetes ja kõlasid naljakalt. Kui see välja jätta oli positiivne kogemus.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

Fjodor Sekajev
     Õnneks, isiklikkult ei olnud vajadust tugivahendeid töös seadmetega kasutanud, kuid olen kasutanud paar vhendid, mis teevad elu lihtsamaks.

     Üheks oli suhtliselt lihtne funktsioon telefonil, mis teeb kõikide sõnade tätedde suurust suuremaks. Vanaemal on halb nägemine, aga võtta välja prillid ei ole alati aega. See kerge, kuid väga mugav funktsioon tegi tema elu palju mugavamaks.

     Mida veel õnnestuss kasutada on kõnetuvastusega Alexa kõlar. Väga mugav seade. Küsid ilmaprognoosi, saad seda, ütled muusikat mängida, täidab ka seda. On palju muid funktsioone ja saab ka lihtsalt lollitada sellega. Pole vaja arvutisse või telefoni ronida. Ma usun, et sellised seadused on erivajadustega inimestele väga kasulikkud.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

MatthiasL
Otseselt vajalikus kontekstis nagu ei ole.

Kunagi ma küll kasutasin kõnesünteesi teksti seest vigade leidmiseks. Küll ingliskeelsetes tekstides kuid see aitas suhteliselt hästi leida üles valesti kirjutatud sõnad või muud taolised apsakad. Lisaks olen ma see tegelane kes paneb komasid tunde järgi niiet sellega oli lihtne tunnetada kuhu koma võiks panna.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

poljakov.gleb
Mina isiklikult ei kasutanud, aga olen näinud, kui minu tuttav kasutasin punktkirjamonitori. Väga põnev asi, aga kahju, et see on nii kallis.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

DanyilK
Üks tõesti mugavaid ja kasulikke tööriistu, mida regulaarselt ka ise kasutan, on ülespildistatud dokumendi konverteerimine nt. PDF failiks vms. Tehnoloogia on praeguseks selles osas kõvasti edasi arenenud, mis tähendab, et sisulisi vigu peaaegu, et ei teki (kuigi alati oleks mõistlik asi korra läbi lugeda ning veenduda selle korrektsuses, sest miski pole täiuslik. Igasugu anomaaliad võivad alati tekkida).

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

kristinakavelits
Olen ka kasutanud PDF´i konverteerimiseks tööristu. See säästab aega ja on väga mugav. Lugedes vastuseid sellele küsimusele tekkis uudishimu ekraanilugeja vastu - tuleb ka proovida vist. :)

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

Madrid
Arvutiga on tõepäraselt võimalik kasutada kõiksugusi erivahendeid. Aga tänapäevini olen oma sülearvutiga kasutanud ainult ID-kaarti lugejat, kaamerat ja hiiri, ehk kõihe vajalikumaid asju. Tulevikus aga kavatsen osta endale ka pihokonsooli, kuna on mängu, mis on niiviisil mugavam ja põnevam mängida. Võib samuti  osta ka graafilist plansetti joonistamiseks, aga see sõltub sellest, kas hakkan töötama Frontendi arendajana või mitte, vastasel juhul vajadus kaob ära.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

Dsobit
Kui rääkida Windows sisse ehitatud abivahenditest, siis ma neid üldse ei kasuta, kuid samas tean inimesi, kes seda hea meelega kasutavad. Samas abivahenditeks võiks nimetada ka erinevad dokumendi pildistamise ja adapteerimise lahendusi, mida kasutan igapäev, ning mille kasutus kergendab minu elu. Photomath on ka hea abivahend võrrandite lahenduskäiku õppimiseks.

Re: Kas ja milliseid erivahendeid olete kasutanud?(13. nädal)

VitaliLogvin
Automaattäitmist ja tekstiparandust kasutan koguaeg (kahjuks ainult telefonis, kuna ei leidnud arvutile sellist programmi). Ma lihsalt ei oska õigesti kirjutada, mul on pidevalt mingi lisatäht sõnas või mingi märk ja mu närvidest ei piisa, et nii sageli sõnu parandada.

Kirjutan kõigepealt teksti ja siis hakkan sealt vigu otsima ja see võtab kahjuks palju aega. Isegi praegu seda teksti kirjutades (ja kirjutan seda arvutist) näen, et igas neljandas sõnas on lisatäht (numbrit ka!). Mul ei ole paksud sõrmed ja ma pole ka pime, ma lihtsalt üritan kirjutada kiiremini, kui suudan, ja see teeb jama.
??? Lamp
123